Leverandør og samarbeidspartner
Aspire Brands og DACHSER Norway samarbeider mot et felles mål: å skape kundeopplevelser med et menneskelig preg.
Aspire Brands er en strategisk distribusjonsaktør av varemerker innen skjønnhet og velvære, og tilbyr sin ekspertise for å styrke salg, bygge merkevarer og ekspandere distribusjon for varemerker innen skjønnhets- og velværeprodukter. Med hovedbase i Fredrikstad har virksomheten blitt en stor aktør på det nordiske markedet, men har også datterselskaper i Baltikum og Benelux-landene.
Varemerkene som Aspire Brands tilbyr, distribueres til dagligvarekjeder, apotek, parfymerier og andre spesialforretninger, og leveres av logistikkselskapet DACHSER med spesialkonseptet Emission-Free Delivery i bykjernen av Oslo, som innebærer at alt gods leveres utslippsfritt innenfor bykjernen i hovedstaden.
Logistikk med et ansikt
«Vi har jobbet med DACHSER siden 2017 og ser at deres stykkgodsløsninger passer godt til våre behov. DACHSERs terminalnettverk gjør at vi kan sikre våre kunder rask og stabil service, men også med tanke på fortolling, service og tett dialog. Vi har et nært samarbeid med sjåfør Egil Pettersen, som er blitt en sentral medarbeider her på kontoret. Nærheten til kundene og markedet er noe både DACHSER og vi Aspire Brands setter høyt», sier Øystein Karlsen, General Manager Operations Europe hos Aspire Brands.
Vi har tidligere tatt en prat med Egil Pettersen for å høre om hans hverdag som sjåfør, samt hva han mener om den pågående sjåførmangelen. Også han uttaler at den menneskelige kontakten med kundene er noe som både gjør arbeidet lysere, og selve jobben mer effektivt og smidig ettersom man kan ha tett kontakt og oppfølging.
«Våre sjåfører er en integrert del av nettverket vårt, og det er et viktig aspekt for oss både når det kommer til kundeopplevelsen, men at også sjåførene deler denne opplevelsen. Sjåførene er vårt ansikt utad og denne servicekvaliteten er en viktig del av tjenestene vi tilbyr», sier Benjamin Fjellheim, Sales Manager hos DACHSER Norway.
Nytenkende løsninger
Aspire Brands introduserte Omhu Skincare i fjor, en helt ny merkevare som de har utviklet og designet selv. «For oss er målet å verne om menneskene rundt oss, om miljøet», sier selskapet. I 2022 passerte Aspire Brands 50 ansatte og 280 millioner i omsetning.
Mange varer skal fraktes hver dag for et selskap i stadig vekst, noe DACHSER kan gjøre utslippsfritt. Mens Bymiljøetaten i Oslo har anbefalt alle å kjøre utslippsfritt innenfor ring 2 innen 2025, kan DACHSER allerede nå levere alle varer utslippsfritt innenfor ring 3.
«Vi jobber for en kontinuerlig utvikling av tjenester, teknologi og løsninger for bærekraftige og innovative vareleveringer i tråd med de økende utfordringene i trafikken og juridiske rammeverk som vi må forholde oss til. Kundene våre stiller også stadig høyere krav til bærekraftige løsninger, og vi er glad for å kunne samarbeide med spennende og nyskapende virksomheter som Aspire Brands», avslutter Benjamin.