02/03/2020
Den nye lungebetennelsen forårsaket av coronaviruset har nylig spredt seg raskt i Kina, og mange byer og provinser har bekreftede tilfeller. For å holde epidemien under kontroll, har sentrale kinesiske myndigheter vedtatt å forlenge den kinesiske nyttårsferien til 2. februar. Regionale myndigheter har imidlertid bedt bedrifter om at deres ansatte ikke kommer tilbake på kontoret før en senere dato, stort sett 10. februar.
DACHSERs avdelinger
De fleste av DACHSERs avdelinger vil åpne igjen offisielt 10. februar. Fra 3. februar, avhengig av byer og tillatelser fra lokale myndigheter, vil det mest nødvendige personale få komme inn i kontorbygningen for å håndtere kritiske forsendelser og minimere virkninger som tilbakeholdelse, overliggetidsgodtgjørelse, telex-frigivelse osv. Vi beklager at vi ikke kan tilby full drift, men vi vil gjøre vårt beste for å opprettholde grunnleggende tjenester.
Datoen for gjenåpning endres daglig og kan endres avhengig av situasjonen. Per 31. januar 2020, er gjenåpningsdatoen for hver avdeling som følger:
- Beijing: 3. februar
- Chengdu: 3. februar
- Dalian: 10. februar
- Dongguan: 10. februar
- Guangzhou: 10. februar
- Nanjing: 10. februar
- Ningbo: 10. februar
- Qingdao: 10. februar
- Shanghai: 10. februar
- Shenzhen: 10. februar
- Suzhou: 10. februar
- Tianjin: 3. februar
- Wuhan: 14. februar
- Xiamen: 10. februar
- Zhongshan: 10. februar
Virksomhet i Wuhan
DACHSERs medarbeidere ved avdelingen i Wuhan vil jobbe hjemmefra og deler av virksomheten vil bli håndtert via Shanghai-teamet vårt.
Provinsmyndighetene i Hubei kunngjorde at kundene må bruke transportsertifikat fra de lokale myndighetene og levere sertifikatet til logistikkselskapet hvis de ønsker at forsendelser skal komme inn i eller gå ut av provinsen med lastebil.
Generell virksomhet i Kina
Selv om vi gjør vårt beste for at driften skal fungere så smidig som mulig, er det et faktum at de fleste fabrikker i Kina fortsatt er stengt, og at lastebiltjenester, flyvninger og terminaler opererer på et minimumsnivå når det gjelder service. Forsinkelser og andre driftsproblemer må derfor påregnes.
Vi vil fortsette å oppdatere deg via nettsiden vår med den nyeste informasjonen om hvordan dette påvirker forsyningskjeden din. Har du bekymringer og/eller spørsmål, må du gjerne kontakte din lokale DACHSER-representant.